1402-08-24 10:16
396
0
87446
گفت‌و‌گوی خواندنی با پرستار گلستانی؛

پرستاری هنر نقاشی لبخند بر بوم دردهاست

پرستاری هنر نقاشی لبخند بر بوم دردهاست پرستارانی که همواره ثابت کردند مدافع خط مقدم سلامت در عرصه‌های سخت هستند.

به گزارش «گلستان ما»، به حرفه پرستاری می‌اندیشم و ناگاه واژه‌ها یک به یک ردیف می‌شوند، نوشتن در مورد پرستاری، قلمی قوی و استوار می‌خواهد هر چقدر جمله‌هارا کنار هم ردیف کنیم باز هم نمی‌توان حق مطلب را برای این فرشتگان زمینی ادا کرد پرستاری یعنی صبر، تحمل، گذشت، ایثار، بی خوابی‌های شبانه، سختی، مهارت، لبخند، همدلی، امید و ...

پرستاران جزو مهربان‌ترین قشر جامعه محسوب می‌شوند این فرشتگان زمینی در ایام کرونا جانانه از بیماران پرستاری کردند تا بتوانند زندگی را به بیماران هدیه دهند درحقیت پرستاری هنر نقاشی لبخند بر بوم دردهاست از این رو قدردانی از زحمات آن‌ها کوچک ترین کاری است که هر یک از ما می توانیم انجام بدهیم.

به مناسبت روز پرستار به بیمارستان پنجم آذر شهرستان گرگان رفتیم و با یکی از مدافعان خط مقدم سلامت، خانم «زهرا هدایتی» که پرستار این بیمارستان است گفت‌گویی صورت گرفت که خواندن آن خالی از لطف نیست.

زهرا هدایتی دارای سه فرزند پسر است و سال 1385 از دانشگاه رشته پرستاری فارغ التحصیل می‌شود او حدود 15 سال در حرفه پرستاری فعالیت می‌کند و به شغل پرستاری بسیار علاقمند است.

این پرستار فعال اظهار کرد: پرستاری حرفه‌ای است که باید با علاقه وارد آن شوی اگر علاقه و پشتکار داشته باشی قطعا در این حرفه موفق خواهید شد.

هدایتی افزود: به نظر من پرستاری برای روحیه بانوان بسیار مناسب است چون یک زن ابتدا باید پرستار همسرش و سپس پرستار فرزندانش باشد و پرستاران علاوه بر اینکه در بیمارستان از بیماران پرستاری می‌کنند از خانواده خود نیز ذدر منزل پرستاری می‌کنند.

این پرستار فعال گرگانی از خاطرات دوران کرونا برایمان تعریف می‌کند و می‌گوید: من و همکارم «خانم هراتی» زمانی که جامعه با بیماری کرونا درگیر شد از همان ابتدا برای درمان بیماران پابه پای آنها ایستادیم و تا پایان این ویروس منحوس در کنار بیماران در بیمارستان 5 آذر شهرستان گرگان خدمت کردیم.

وی کرونا را یک امتحان الهی برشمرد و گفت: در ایام کرونا، روزهای بسیار سختی را پشت سر گذاشتیم البته من پرستاری در کنار بیماران بسیار بدحال از جمله بیماران ایدزی، هپاتیت و غیره را تجربه کردم ولی باید اقرار کنم که اوایل شیوع کرونا و دیدن صحنه‌های فوت هموطنانم برای من بسیار دردناک بود.

هدایتی خاطرنشان کرد: کسانی در بخش کرونایی بستری بودند و خانواده‌ها جرئت ملاقات با بیمارانشان را نداشتند حتی یادم هست خانواده‌ای برای بیمارشان در بیمارستان، غذایی ‌آورد و در چهره‌اش کاملا اثر ترس و اضطراب نمایان بود.

هدایتی از سختی‌های ایام کرونا گفت: من به عنوان پرستار بخش کرونا به انواع بیماری کرونا مبتلا شدم یادم هست زمان شیوع کرونا یک فرزندم 9 ماهه بود و فرزند دیگرم کمتر از دو سال سن داشت اما بالاخره کرونا با تمام سختی هایش گذشت.
یادم نمی‌رود روزهای بسیار سختی که هنوز کرونا ناشناخته بود و ما روزانه شاهد مرگ تعدادی از هموطنانمان در بیمارستان بودیم حتی یک روز در بیمارستان به تعداد کثیری کد سی‌پی‌آر اعلام کردیم که واقعا ناراحت کننده بود بعد از پشت سر گذاشتن یک روز کاری بسیار سخت، هنگامی که به خانه رسیدم و مادرم به دیدن من آمده بود و گفت چه خبر؟ مادرم را در آغوش گرفتم و های های گریه کردم دیدن این صحنه‌ها و فوت تعدادی از مردم شهرم، برایم بسیار سخت و عذاب‌آور بود.

هدایتی ابراز کرد: خدا را شکر واکسن کرونا توسط دانشمندان غیور ایرانی کشف شد و روزهای خوب و سراسر امید دوباره در جامعه هویدا شد و سلامتی به مردم کشورم برگشت.

وی پرستاری را نماد «کوه صبر و استقامت» خواند و گفت: به نظر من روز ولادت حضرت زینب س بهترین زمانی است که می توان از زحمات پرستاران تقدیر کرد زیرا حضرت زینب س نماد صبر، استقامت و بردباری است.

هدایتی با محکوم کردن نسل‌کشی که امروزه در غزه و کشور فلسطین توسط رژیم جعلی و کودک‌کش اسرائیل در حال رخ دادن است، گفت: اتفاقات و جنایاتی که توسط رژیم کودک‌کش اسرائیل در غزه و فلسطین در حال رخ دادن است را به شدت محکوم می‌کنیم این نسل‌کشی ها باید به اتمام برسد بر اساس قوانین سازمان ملل، باید بیمارستان جای امنی برای بیماران و زخمی‌ها باشد متاسفانه در صدر اخبارها می‌بینیم و می‌شنویم که رژیم جعلی اسرائیل ابتدا بیمارستان‌ها را هدف بمباران قرار می‌دهد امیدواریم هرچه زودتر این نسل‌کشی مردم بیگناه غزه و فلسطین پایان پذیرد.

مصاحبه کننده: سمیرا رجبی

انتهای پیام/

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.